Mickey Mouse Club vardı da biz mi oyuncu olmadık?


İbrahim Tatlıses Oxford eziklenmesiyle vaktiyle sokaklarımızı şenlikten geçilmez etmişti. Bana verilen formasyon yetkisine dayanarak söyleyebilirim ki bunun adı psikolojide realite arama, bahane bulma, mantığa bürüme gibi değişik savunma mekanizması ürünleri. Ama derinden yükselen sesi de sırf saykolocik açılımlarla yok sayamayız. Ortada kütük gibi dikilen bir gerçek var: Oxford değilse bile denginin ikinci türevinin yolda geçerken görülmüşü bile bırakalım Urfa'yı 26-45 doğu meridyenleri, 36- 42 kuzey paralelleri arasında hiçbir noktada mevcut bulunmuyor. Bakın konuşurken sözlerimi bilimsel verilerle de destekliyorum; psikoloji, matematik, coğrafya.. Altını arasak felsefe, sosyoloji de var. Yani bilim bile yok diyor, Yok. 

Bütün bunları şu lafı ben de söyleyeyim diye yazdım:" Yav, Türkiye'deki üniversitelerin hali malum, daha ne diye her yere bi üniversite açarsın?". Bu çok mühim bir soru. Bana babam zamanlarından bahsedilen lise mezunu bal kaymaklarını hatırlatıyor: "Ziraat Bankası'ndaydım, sonra Tarım Kredi Koop. kazandım, bi de Maliye Bakanlığı'nı kazanınca en iyisi Maliye dedim." Lise bitirirsen cepte en az üç yerden garanti. Sonra biraz yıllar geçti, üniversite bitirenler ne okurlarsa okusunlar en kötü ihtimalle öğretmen oldular. Sonra biraz daha yıl yaşandı. Eğitim Fakültesi bitiren bile atanamaz, İktisat - İşletme bitiren en şanslılar en alt kademe devlet memuru, mühendisler on sayfa cv ile kıytırık sanayi babalarının kölesi oldu. Bisürü bisürü fen edebiyat yada iki yıllık bölüm mezunu marketlerde kasiyerlik yapıyor. Demem şu ki, liseler şanını üniversitelere bırakmıştı, sıra üniversiteleri orta malı haline getirip daha kalifiye bir üst basamağın kaymaklaşmasına mı çalışıyoruz? 

İnsan ömrü uzuyor diyorlar. İsterse yaşayan en az yüz yıl yaşasın, beş yıllık tat vermiyorsa bütün elde edilen, doksan beşyıla yazıklar olsun. Beni de ütopyalara bağladınız ya, bana kapak olurken size de helal olsun!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Olmayana Ergi Yöntemi

Çöplük

İrrasyonel sanılar