10.4.10

Kozmik Oda değil bilakis Kozmik Evren mevzubahis..

İnançlı biriyim. Yada değilim. Bilmiyorum.

İnanç deyince aklıma çok fazla şey geliyor ve hepsini düşünme zahmeti beni yorum yorum yoruyor. Dindarlar bana kaçak diyor, çok dindarlar (nasıl bir kategori bu) cehennem odunu. Ama ben de bazen herkesin dokunduğu (yada parmakladığı) bu konu hakkında içimden dışıma bir şeyler akıtıyorum. Öyle çok kafir değilim haddizatında. Akıttıklarımın çoğu olduğu yerde havaya karışıyor "hımm, hömm, hee" diyorum geçip gidiyor. Az birazını da kalemden deftere yediriyorum, iyi oluyor. Yazı uçmuyor.

Diyorum ki, sonsuzluğun içinde yokluk kadar hiçe yakın bir varlığın sonsuzluk hakkında sozsuz büyük laflar etmesi, Tanrı'nın varlığını yadsıma ötesinde sonsuzluğun kendisine yapılan bir ayıptır(hımm). İzafiyet ki, o her yerde karşımızda. Nasıl ki bu şey, Einstein'in teorisinde harfler yoluyla rakamlara akabiliyor(buyrunuz: E=m.c-kare, c:ışıkhızı), bütün insangillerin takdirini kazanıyorsa insan fikrinin (İnsan Fikri köşedeki bakkal değil) sığ dehlizlerinde sozsuz hiç de öyle izafi birşey olmuyor. İnsan teorideki katı kalıplara "adamlar yapıyollar" diyerek gönülden cevaz verirken, iş bu ona anlam yüklemeye gelince herşeyin vuku buluşu "oldu da bitti maşallah" boşvermişliğine yenik düşüyor. İşte benim yukardaki düşünmeden kaçışım da bu sünnet töreninden kotarılan "varoluş" anlayışının bir tezahürü değil değil.

Maddenin tabiatına olan noksanlıklar fizikçilerin dilinden dökülünce hiç şek şüphe götürmezken, zihinde bir zafiyetin asla ve kat'a kabul görmemesi -zeka testleri bile yaptı yeni dünya insanı- anadan ataya bir çelişki değil mi? Bir kere herşeyden emin olmak ne kadar konformist, ne kadar korkutucu. Sıkılır insan. Zihnin bütün kilit bahirinin açılması; sonsuz devinimle fikirlerin ve özügürlüğün göğe doğru yükselmesini sağlasa da, ölümle nihayetlenen bir yükselmeye "zirvedeyken bıraktı" demek pek güldürükçü bir ayıp olmaz mı? Bu ayıp had bildiren bir ayıp, bütün küçük ayıpların ötesinde kudretli ayıp, haşmetli ayıp.. Edep yerlerini önemsemeyen, kör gözüm parmağına, gün gibi ortada olup gece kadar zifiri ayıp..

Düşünüyorum da.. Fizik'teki katılık neden biyolojide yok? Neden çok yıllık halkalar ve fosiller izafi fakat takozlar ve taşlar kesin?

Oh ne âlâ bilim!

(Heheyt!! Çok büyük yaradılış tezlerimle bütün ehli dinsizleri dize getirdim iyi mi? İyi.)

0 Yorumcu:

Yorum Gönder

Âlâkeder

© _iyi ya. 2013 - -